Werkwijze

In marketing zijn er tegenwoordig oneindig veel mogelijkheden. Zo heb je SEO, SEA, sales funnels, automation, neuromarketing en ga zo maar door. 

Dit scala aan mogelijkheden maakt het  ingewikkeld om de juiste strategie te kiezen en heeft vaak als resultaat dat er onnodig veel tijd, geld en energie verloren gaat. 

Wat is de juiste strategie?

“Verandering is onvermijdelijk, vooruitgang is een keuze.” 

“Tony Robbins”

Stap 1: Nulmeting

Het is belangrijk om eerst in kaart te brengen hoe de ondernemer en het bedrijf ervoor staat. Dit noemen we een nulmeting. Bij een nulmeting kijken we onder andere naar:

  • De identiteit van het bedrijf
  • De kwaliteiten van de ondernemer
  • Website & data-performance
  • Prestaties van marketingkanalen (SEA, SEO, social media, e-mailmarketing etc.)

Dit is het startpunt voor het kraakplan.

Stap 2: Gewenste situatie

Nadat we weten hoe de organisatie ervoor staat, zijn we benieuwd naar de missie, visie en doelstellingen. Wat wil de organisatie bereiken en in hoeveel tijd? Enkele voorbeelden:

  • Jaarlijks 40% meer offerte-aanvragen via de website
  • €300.000 meer omzet in 2021
  • 25% meer verkopen van product X binnen 1 jaar

Door dit zo concreet mogelijk te beschrijven, kraken we de route voor het beste resultaat.

Stap 3: Het Kraakplan

Nu we weten wat hoe de onderneming ervoor staat en jouw doelstellingen bekend zijn, maken we het kraakplan. In het kraakplan zetten we een resultaatgerichte strategie uiteen die voor jouw bedrijf het beste werkt. Hierin vind je welke kanalen we gaan aanpakken om de gewenste situatie te behalen. Voorbeelden:

  • Het trainen van de verkoopafdeling voor meer omzet
  • Wijzigingen aan de website voor een hogere conversie
  • Een contentstrategie voor meer websitebezoekers
  • Het opzetten van een social media-strategie om je brand te laden

Dit is het startpunt voor het kraakplan.

Ook een Kraakplan voor jouw bedrijf?

Vraag hier jouw Kraakplan aan.